Ηλεκτρονικά διόδια παντού δια χειρός Σπίρτζη

 

 

Σαρωτικές αλλαγές στο ζήτημα των διοδίων φέρνει τροπολογία του Υπουργού Υποδομών, που ψηφίστηκε στη Βουλή. Με αυτή μεταξύ άλλων θεσμοθετείται σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης οδικών υποδομών και συστήνεται αυτοτελής υπηρεσία οδικών τελών. Αυτή ακριβώς η υπηρεσία, είναι που πυροδότησε και την αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης, τα οποία έβαλαν εναντίον της κυβέρνησης και του Χρήστου Σπίρτζη, κατηγορώντας τους για νέα επιχείρηση τακτοποίησης «ημετέρων».

«Υπάρχουν θολά σημεία και γκρίζες ζώνες στην τροπολογία που πρέπει να διευκρινιστούν. Δεν συμφωνούμε στη δημιουργία ενός ακόμη οργανισμού. Πάσχετε να διορίσετε ακόμη 20 άτομα που θα παίρνουν μισθό στο διοικητικό συμβούλιο; Επιχειρείτε να τακτοποιηθούν και μερικοί ακόμη φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ;», υπογράμμισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Γιάννης Βρούτσης.

Αφορμή για την αιχμηρή του κριτική αποτέλεσε η πρόβλεψη της εν λόγω τροπολογίας, για θέσεις Διοικητή και Υποδιοικητή, καθώς και η στελέχωσή της με μετατάξεις και αποσπάσεις υπαλλήλων του δημοσίου, των ΟΤΑ και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Επιπλέον στην τροπολογία συμπεριλαμβάνεται η σύσταση οκταμελούς «γνωμοδοτικής Επιτροπής Οδικών Υποδομών» στην οποία θα γίνονται και προσλήψεις ιδιωτών.

Σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, από τις προαναφερθείσες προβλέψεις «προκαλείται ετήσια δαπάνη και από την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων της συνιστώμενης υπηρεσίας, την καταβολή μηνιαίας αποζημίωσης στον Διοικητή και τον υποδιοικητή, την καταβολή αποζημίωσης στους ιδιώτες – μέλη της Επιτροπής Οδικών Υποδομών», χωρίς ωστόσο να υπάρχει αναφορά σε συγκεκριμένο ύψος κόστους.

«Ιδρύετε νέο κράτος αντί να το εξορθολογίζετε», σημείωσε ο Ανδρέας Λοβέρδος από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, φροντίζοντας να υπενθυμίσει με ειρωνικό ύφος στον Υπουργό Υποδομών τα έργα και ημέρες του ΣΥΡΙΖΑ με το γνωστό κίνημα «Δεν πληρώνω». Αναφερόμενος, δε, στην επιμονή της κυβέρνησης να εισάγει τροπολογίες σε υπό ψήφιση κυρώσεις διακρατικών συμφωνιών κατά παρέκκλιση του Κανονισμού της Βουλής, τόνισε «όχι κορδελάκια σ’ εμάς. Η εξαίρεση έχει γίνει πλέον κανόνας».

Ο Χρήστος Σπίρτζης πάντως, επιχειρώντας να αποσείσει τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, υποστήριξε αφενός μεν ότι η δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου παρόχων διοδίων επιβάλλεται από κοινοτική οδηγία, αφετέρου δε ότι η σύσταση της νέας υπηρεσίας είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και λειτουργία του νέου συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης των οδικών υποδομών.

Η τροπολογία του Υπουργείου Υποδομών προβλέπει παράλληλα την απαγόρευση διέλευσης βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, πλην ειδικών εξαιρέσεων. Επιπλέον, ορίζει ότι βαρέα οχήματα που φέρουν ξένες πινακίδες θα πρέπει στο εξής να πληρώνουν κατά την είσοδό τους στη χώρα μέσω της προμήθειας ειδικής βινιέτας στα σύνορα.

loading...
Top
xmlns:og="http://ogp.me/ns#" xmlns:fb="http://ogp.me/ns/fb#"