ΚΑΜΕΡΕΣ ΠΑΝΤΟΥ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ! Θα βλέπουν όλες τις κινήσεις μας από όλες τις γωνίες

 

 

«Πράσινο φως» για να τοποθετηθούν κάμερες σε 17 νέους συρμούς του Μετρό άναψε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.Οι κάμερες θα τοποθετηθούν για λόγους ασφαλείας στις γραμμές 2 Ανθούπολη-Ελληνικό και 3 Αγία Μαρίνα-Δουκίσσης Πλακεντίας -Αεροδρόμιο.Η Αρχή το 2013 είχε επιτρέψει την τοποθέτηση καμερών έξω από του συρμούς και κοντά στις πόρτες των βαγονιών, όχι όμως και την τοποθέτηση μέσα στους συρμούς καθώς η εταιρεία του Μέτρο «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ) δεν είχε τεκμηριώσει επαρκώς ότι ο επιδιωκόμενος σκοπό της δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τη χρήση μέτρων λιγότερο επαχθών για τους πολίτες που χρησιμοποιούν το Μετρό (προσωπικό ασφαλείας κ.λπ.).

Τελικά, η Αρχή επέτρεψε την εγκατάσταση καμερών στους προαναφερόμενους συρμούς, θέτοντας προϋποθέσεις, όπως ότι μέσα στους συρμούς θα υπάρχει πινακίδα με την οποία θα ενημερώνεται το επιβατικό κοινό για τις κάμερες, όλες τις ημέρες της εβδομάδας (εργάσιμες και αργίες) οι επιβάτες θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα που θα τηρούνται, ο χρόνος τήρησης των βίντεο από τις κάμερες δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 48 ώρες, η πρόσβαση στο καταγεγραµµένο υλικό να γίνεται µόνο από εξουσιοδοτηµένα άτοµα και η αφαίρεση του αποσπώµενου αποθηκευτικού µέσου να µπορεί να γίνει µόνο µε τη χρήση µηχανικού κλειδιού κ.λπ.

Στην υπ’ αριθμ. 104/2015 απόφασή της σημειώνει ότι «παρόλο που ένα σύστηµα βιντεοεπιτήρησης, στο οποίο δεν πραγµατοποιείται συνεχής παρακολούθηση των εικόνων των καµερών σε πραγµατικό χρόνο, δεν είναι πλήρως αποτελεσµατικό στην σε πραγµατικό χρόνο καταστολή και αντιµετώπιση τυχόν περιστατικών ασφαλείας, η εγκατάσταση και λειτουργία συστήµατος βιντεοεπιτήρησης στο εσωτερικό των συρµών, µε τα χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές που έχει προτείνει η ΣΤΑΣΥ συνιστά αναλογικό µέτρο για τον επιδιωκόµενο σκοπό επεξεργασίας, εν όψει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του µεταφορικού µέσου του µετρό (υπόγειες εγκαταστάσεις, πληθώρα εγκαταστάσεων και αποµακρυσµένων σηµείων, συνωστισµός) και της δυσχέρειας αποτελεσµατικής εφαρµογής άλλων ηπιότερων µέσων».

Η ΣΤΑΣΥ πέρυσι, επικαλούμενη μελέτη του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας, επανήλθε με νέο αίτημα για την τοποθέτηση καμερών μέσα στους 17 νέους συρμούς 3ης γενιάς.

Να σημειωθεί ότι στη μελέτη πουπροσκόμισε επισημαίνονται τα ακόλουθα:

1) τυχόν φυσικά µέτρα ασφάλειας (προσωπικό κ.λπ.) δεν µπορούν να αναπτυχθούν σε όλο το µήκος και εύρος του δικτύου,

2) τα τεχνολογικά µέτρα ασφάλειας και ιδίως τα συστήµατα εικονοληψίας δεν µπορούν να αποτρέψουν στον απόλυτο βαθµό τροµοκρατικές επιθέσεις και άλλες σκόπιµες πράξεις, αλλά µπορούν να αποθαρρύνουν σε σηµαντικό βαθµό ενέργειες ενάντια σε προστατευόµενους χώρους και να εξασφαλίσουν καθαρή, συνεχή και αξιόπιστη εικόνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή µείζονος περιστατικού µαζικών απωλειών σε δυσπρόσιτα ή έστω προσωρινώς απρόσιτα µέρη του δικτύου,

3) οι κάμερες παρέχουν προστασία στον οδηγό του συρµού, καθώς και στο περιπολούν προσωπικό ασφαλείας που κινείται στους συρµούς, δυνατότητα παρακολούθησης και περαιτέρω εξακρίβωσης απειλών που βρίσκονται στο συρµό, ενώ λειτουργούν αποτρεπτικά στις σκόπιµες εγκληµατικές ή παραβατικές ενέργειες και συµβάλλουν στην αύξηση του αισθήµατος ασφάλειας των επιβατών, αφού λειτουργούν ως µηχανισµός αυτοελέγχου σε σηµαντικό αριθµό επίδοξων για εγκληµατική ή αντικοινωνική δραστηριότητα.

 

loading...
Top
xmlns:og="http://ogp.me/ns#" xmlns:fb="http://ogp.me/ns/fb#"